حضور و غیاب در جلسات درس

     

    حضور دانشجویان در جلسات درسی الزامی است. ساعات غیبت دانشجو در هر درس نباید از3/16 مجموع ساعات آن درس تجاوز کند. در غیر این صورت نمره دانشجو در آن درس صفر محسوب می شود.
    تبصره:در صورتیکه غیبت دانشجو در هر درس بیش از3/16 باشد ، اما موجه تشخیص داده شود، آن درس حذف می شود. در این حالت رعایت حد نصاب 12 واحد در طول نیمسال برای وی الزامی نیست، ولی نیمسال مذکور به عنوان یک نیمسال کامل جزء سنوات تحصیلی وی محسوب می شود.

     

    غیبت در امتحان

     

    غیبت غیر موجه در امتحان هر درس به منزله دریافت نمره صفر در امتحان آن درس است. غیبت موجه در امتحان هردرس موجب حذف آن درس می شود. تشخیص موجه بودن غیبت در جلسات و امتحان بر عهده شورای آموزشی مجتمع است.

     

    حذف و اضافه

     

    دانشجو در مهلتی کمتر از دو هفته پس از شروع نیمسال تحصیلی می تواند حداکثر 2 درس را انتخاب یا انتخابی خود را حذف و با 2 درس دیگر جابجا نماید، مشروط بر آنکه تعداد واحد های انتخابی وی از حد مقرر تجاوز نکند. در صورت اضطرار، دانشجو تا 5 هفته به پایان تحصیلی می تواند فقط یکی از درسهای نظری را با تأیید گروه آموزشی مربوطه حذف کند، مشروط بر آنکه اولأغیبت دانشجو در آن درس بیش از سه شانزدهم مجموع ساعات آن درس نباشد و ثانیأ تعداد واحدهای باقیمانده وی از 12 واحد کمتر نشود.

     

    معیارهای ارزیابی

     

    ارزیابی پیشرفت دانشجو در هر درس بر اساس میزان حضور و فعالیت در کلاس، انجام تکالیف درسی، نتایج امتحانات بین نیمسال و پایان نیمسال صورت می گیرد و استاد هر درس، مرجع ارزیابی دانشجو در آن درس است. تبصره: برگزاری امتحانات پایان نیمسال برای هر درس الزامی است.معیار ارزیابی برای پیشرفت تحصیلی دانشجو نمره درس است ونمرات دانشجو در هر درس به صورت عددی بین صفر تا 20 تعین می شود.حداقل نمره قبولی در هر درس 10 است. دانشجویی که در هر درس الزامی مردود شود در اولین فرصت ملزم به تکرار آن است. با این حال نمرات کلیه دروس اعم از قبولی ومردودی، در کارنامه دانشجو ثبت و در محاسبه میانگین منظور می شود. اگر دانشجویی در یک درس اختیاری مردود شد به جای آن درس می تواند از جدول درس انتخابی در برنامه مصوب، درس دیگری را انتخاب کند.

     

    درس ناتمام

     

    درموارد استثنایی نمره تمرین کارآموزی، کارورزی، عملیات صحرایی،کار در عرصه و دروسی که در برنامه آموزشی مصوب با پروژه ارائه می شود.درصورتی که به تشخیص استاد و تأیید گروه آموزشی مربوطه تکمیل آنها در طول یک نیمسال تحصیلی میسر نباشد، نا تمام تلقی می شود.نمره درس ناتمام باید حداکثر تا پایان نیمسال بعد به نمره قطعی تبدیل شود.

     

    اعلام نمرات

     

    استاد موظف است گزارش نمره نهایی هر درس را حداکثر دو هفته پس از برگزاری آخرین امتحان هر نیمسال و بعداز رسیدگی به اعتراضات دانشجویان و رفع اشتباهات احتمالی به اداره خد مات آموزشی مرکز تسلیم نماید.

    تبصره: نمره پس از اعلام به اداره خدمات آموزشی، غیر قابل تغیر است.

     

    میانگین نمرات

     

    در پایان هر نیمسال تحصیلی، میانگین نمرات دانشجو در آن نیمسال و میانگین کل نمرات او تا پایان آن نیمسال و در پایان دوره تحصیلی، میانگین کل نمرات دانشجو محاسبه و در کارنامه وی ثبت می شود.

    تبصره1: برای محاسبه میانگین نمرات، تعداد واحدهای هر درس در نمره آن درس ضرب می شود و مجموع حاصل ضربها در تمام دروسی که دانشجو برای آنها نمره گرفته است (اعم از ردی یا قبولی) بر تعدادکل واحد های اخذ شده تقسیم می شود.

    تبصره 2: دوره تابستانی به عنوان نیمسال تحصیلی محسوب نمی شود. نمرات دروسی که دانشجو در دوره تابستانی می گذراند تنها در محاسبه نمره میانگین کل دانشجو محسوب می شود. به همین نحو نمرات دانشجو در نیمسالی که الزامأ کمتر از 12 واحد انتخاب می کند و کسر بودن واحد ها خارج از اداره اوست، نیز می تواند مانند دروس تابستانی در میانگین کل او محاسبه شود ولی آن نیمسال جزء حداکثر مدت مجاز تحصیل دانشجو منظور خواهد شد.

     

    نام نویسی مشروط

     

    میانگین نمرات دانشجو در هیچ نیمسال تحصیلی نباید از 12 کمتر باشد، در غیر این صورت نام نویسی دانشجو در نیمسال بعد به صورت مشروط خواهد بود.

    تبصره: هر دانشگاه موظف است موضوع مشروط بودن دانشجو را هر بار به وی کتبأ اطلاع دهد و یک نسخه از آن را در پرونده دانشجو ضبط نماید. با این وصف قصور در اخطار به وی از طرف دانشگاه یا اظهار بی اطلاعی دانشجو از این امر مانعی در اجرای مقررات نخواهد بود. دانشجویی که به صورت مشروط نام نویسی می کند جز در آخرین نیمسال تحصیلی حق انتخاب بیش از 14 واحد درسی آن نیمسال را ندارد.

     

    اخراج دانشجوی مشروط

     

    در صورتی که میانگین نمرات دانشجو در دوره های کاردانی در 2 نیمسال تحصیلی اعم از متوالی یا متناوب کمتر از 12 با شددر مرحله ای که با شد از ادامه تحصیل محروم می شود. دانشجویی که به دلیل مشروط شدن بیش از حد، از ادامه تحصیل محروم می شود در صورت انجام یا لغو مقراتی که در دوران تحصیل سپرده است می تواند برای ادامه تحصیل مجدد در آزمون سراسری شرکت کند و در صورت قبولی در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد.

     

    انصراف از تحصیل

     

    ترک تحصیل بدون کسب اجازه از مجتمع، انصراف از تحصیل محسوب می شود و دانشجوی منصرف از تحصیل حق ادامه تحصیل را ندارد. در موارد استثنایی که دانشجو ی ترک تحصیل خود را موجه می داند باید دلایل آن را حداقل یک ماه قبل از پایان همان نیمسال به مجتمع ارائه دهد. در صورت تأیید موجه بودن ترک تحصیل توسط مجتمع، آن نیمسال جزء مرخصی تحصیلی دانشجو محسوب می شود. دانشجویی که بخواهد از تحصیل منصرف شود باید در خواست انصراف خود را شخصأ به اداره آموزشی مجتمع تسلیم نماید این دانشجو مجاز است فقط برای یک بار در فاصله یک ماه از تاریخ درخواست، تقاضای خود را پس بگیرد. پس از انقضای این مهلت حکم انصراف از تحصیل وی صادر می شود و دانشجو پس ازآن حق ادامه تحصیل را ندارد.

    تبصره 1: دانشجوی منصرف از تحصیل موظف است به کلیه تعهدات که در دوران تحصیل سپرده است عمل کند.

    تبصره2: تحصیل مجدد دانشجوی منصرف از تحصیل موکول به شرکت و قبولی در آزمون سراسری دانشگاهها، بر ضوابط مربوط است.

     

    دانشجوی میهمان

     

    در مواردی که دانشجو نا گزیر به تغییر محل تحصیل خود باشد با موافقت مراکز مبدأ و مقصد به عنوان دانشجوی میهمان به طور موقت و برای مدت معین می تواند محل تحصیل خود را تغییر دهد.

     

    انتقال

     

    تعریف انتقال: به معنی تغییر محل تحصیل دانشجو از یک مرکز دیگر، در همان رشته و همان مقطع تحصیلی است. انتقال دانشجو به هر یک از مراکز تهران ممنوع است جز در موارد زیر:

    0شهادت، فوت یا معلول شدن سرپرست خانواده دانشجو به طوری که وی به تشخیص مراجع قانونی به عنوان کفیل خانواده شناخته شود.

    0معلولیت مؤثر دانشجو به نحوی که به تشخیص شورای عالی پزشکی به طور مستقل قادر به ادامه زندگی نباشد.

    0 ازدواج رسمی و دائمی دانشجوی دختر، که محل تحصیل یا اشتغال شوهر در تهران با شد به تأیید مراجع ذیربط

    تبصره1: هر یک از موارد مزکور در این ماده با ید بعد از قبولی دانشجو در مجتمع صورت گرفته باشد.

    تبصره2: انتقال دانشجو از مراکز آموزش عالی تهران به شهرستانها و از شهرستانها به یکدیگردر یک رشته و در یک مقطع یه شرط موافقت مراکز مبدأ و مقصد، بلامانع است.

     

    مقررات انضباطی

     

    دانشجو مکلف است در تمام مدت تحصیل، کار آموزی، دستیاری،بازدید علمی و نیز در خوابگاه و بخشهای شبانه روزی مجتمع، در هر جا که به عنوان دانشجوی علمی – کاربردی حضور دارد آیین نامه انضباطی را رعایت نموده وعملی که خلاف شئون و حیثیت دانشجوی جمهوری اسلامی و ناقض این آیین نامه باشد انجام ندهد.

     

    حدود و اختیارات و وظایف کمیته انظباطی

     

    الف:رسیدگی به جرائم عمومی دانشجویان از قبیل:

    1 0 تقلب در جلسه امتحان:

    2 .فرستادن شخصی دیگر به جای خود در امتحان .

    3. ارتکاب هر عملی که موجب اخلال یا وقفه در بر نامه های مرکز بشود.

     

    ب:رسیدگی به تخلفات سیاسی و اخلاقی از قبیل:

    1.دادن اطلاعات خلاف واقع از روی عمد در موضوعات مورد نیازمجتمع آموزش (از گزارش غیر واقعی در باره آموزش، ووام تحصیلی، مسکن و غیره)

    2. توهین یا ایراد ضرب و جرح به دانشجو یان دیگر، اساتید، مسئولان و کارکنان مجتمع.

    3.عدم رعایت پوشش اسلامی.

    4. توهین به شعا ئر اسلامی وارتکاب اعمالی بر ضد جمهوری اسلامی ( از قبیل شعار نویسی، پخش اعلامیه و غیره).

    5.اعتیاد به مواد مخدر و یا استعمال مشروبات الکلی ( کشیدن سیگار در مجتمع و خوابگاهها ممنوع است)

    6.عضو گروه یا حزب غیر قانونی شدن و همچنین فعالیت مؤثر به نفع چنین گروه یا حزب ها یی.

     


    6.1.10.0
    گروه دورانV6.1.10.0