• EN
منو


    درباره مرکز

    مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) جهاد کشاورزی

    رشد و توسعه جامعه انسانی با نیروی کار جامعه و مهارت های وی ارتباط تنگاتنگی دارد. با پیشرفت جامعه وافزایش پیچیدگی فناوری های مربوطه اهمیت نیروی کار آگاه، ماهر و آموزش دیده نیز بیشتر و بیشتر شده است. زیرا دانایی گوهری است که به انسان ها هدیه شده است و آنها با این سرمایه معنوی نه تنها تن وجان خویش را توانا می سازند بلکه حیات اجتماعی را نیز دگرگون می سازند. دگرسازی فردی و اجتماعی حاصل دانشی است که بزرگان دینی و خداوند بشریت را به آن فرا خواندند و نخبگان و رهبران اجتماعی، سیاسی ،اقتصادی، وغیره با تمام وجود از آن بهره گرفتند و سر آمد دیگران بودند و با این ابزار به تغییرات اجتماعی وپیشرفت وتوسعه دست یافتند.

    بدون شک دانشگاهها ومؤسسات آموزش عالی نقش مهم و منحصربفردی در تواناسازی نیروی انسانی جوامع دارند. به همین دلیل با توجه به اهمیت استفاده از آب و خاک و کشاورزی - که به عنوان محور توسعه ایران قلمداد شدند و استفاده بهینه از این منابع محدود نقش آموزش در بخش کشاورزی آشکارمی شود. مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) نیز چنین وظیفه مهمی دارد و با توجه به این واقعیت تأسیس شد.

    این مرکز پس از تأسیس وزارت جهاد کشاورزی با ادغام دو مرکز آموزش عالی امام خمینی ((ره)) و آموزشکده کشاورزی کرج در مساحتی بیش از 130 هکتار بنیان نهاده شده است. مجموع کارکنان این مرکز 113 نفر است که از این مجموع15نفر دارای تحصیلی دکتری،24 نفر کارشناسی ارشد،30نفر کارشناسی،9 نفر کاردانی،35  نفر دیپلم و زیر دیپلم هستند.


    مرکز آموزشی وزارت جهاد کشاورزی برای ارائه خدمات مناسب آموزشی وپژوهشی دارای 3 معاونت آموزشی، معاونت پژوهشی و کارآفرینی، معاونت اداری و مالی  و 6 گروه آموزشی می باشد.


    6.1.10.0
    گروه دورانV6.1.10.0