• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۰/۰۷/۱۸ 
  • کد خبر : ۲۴۰۷۷
مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)
هفتمین جلسه مشترك شورای راهبردی ارزیابی طرح های كارآفرینی
هفتمین جلسه مشترک شورای راهبردی ارزیابی طرح های کارآفرینی و شورای راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

هفتمین جلسه مشترک شورای راهبردی ارزیابی طرح های کارآفرینی

 هفتمین جلسه مشترک شورای راهبردی ارزیابی طرح های کارآفرینی و شورای راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی برگزار شد.

  به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛  روز چهارشنبه 14 مهر ماه 1400 هفتمین جلسه "مشترک شورای راهبردی ارزیابی طرح های کارآفرینی و شورای راه اندازی پارک علم و فناوری کشاورزی و منابع طبیعی" در محل مرکز شتابدهی وستا (سالن مهندس سعیدی) برگزار شد. در این جلسه سه طرح مرکز نوآوری و شتابدهی کشاورزی هوشمند پهپاد ماهواره ای؛ ارائه طرح مرکز خصوصی شتابدهی و سایت نوآوری شرکت بدر سیستم؛ ارائه گزارش پیشرفت طراحی فضای پارک و هزینه های برآورد شده  ارائه و مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  این جلسه با حضور دکتر مخبر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، دکتر میررحیمی رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، دکتر مختاری عضو هیات علمی مرکز امام، دکتر ندا نیک وش مدیر عامل مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا، مهندس مجیدی طراح سردر و فضای فیزیکی پارک، مهندس نجات نژاد و دکتر اقبالی کارشناسان گروه تجاری سازی و کارآفرینی مرکز تشکیل شد.

   ابتدا  دکتر میررحیمی ضمن خیر مقدم به اعضای شرکت کننده خلاصه ای  از روند تدوین پیش نویس اساسنامه و چارت سازمانی پارک و ارسال آن به سازمان ها و مراکز برای بررسی و تصویب بیان کرد. همچنین به معرفی دو شرکت ایراوین و بدر سیستم برای ایجاد مرکز خصوصی نوآوری و شتابدهی در پارک علم و فناوری پرداخت.

   سپس مهندس رستگاری مدیر عامل شرکت ایراوین طرح "مرکز نوآوری و شتابدهی کشاورزی هوشمند پهپاد ماهواره ای" را ارائه نمود. ایشان هدف از ایجاد مرکز شتابدهی فوق را تجمیع تمامی اجزای دخیل در فرآیند کارآفرینی، توسعه آن و شناسایی استعدادها و توانمندی های کشور درحوزه کشاورزی نوین توسط پهپاد شکل گرفته است بیان کرد.

  در ادامه طرح دوم، "طرح مرکز خصوصی شتابدهی و سایت نوآوری شرکت بدر سیستم" ارائه شد. مدیر عامل این شرکت  دکتر درویش، به معرفی شرکت خود و تولیدات این شرکت پرداخت. ایشان اظهار داشت این شرکت توانایی تولید قطعات مختلف برای کشاورزی هوشمند را دارد. در ادامه اهداف مرکز خصوصی شتابدهی را حمایت از کشاورزی دانش بنیان و کشاورزی اقلیم هوشمند، تلاش در راستای امنیت غذایی و تولید تجهیزات کشاورزی هوشمند بیان کرد. همچنین فعالیت های این مرکز خصوصی شتابدهی را واحد تحقیق و توسعه، نمونه سازی و تست، واحد تعمیرات و بروز رسانی، ارتباط با دانشگاه ها و مراکز تحقیقات کشاورزی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر بیان کرد.

  دکتر درویش فعالیت های این مرکز را فناوری طراحی و نمونه سازی، تست و تولید ماشین آلات کشاورزی با استفاده از فناوری های PTو  RR، فناوری تولید سنسورهای مورد نیاز کشاورزی، فناوری IT، IOT،VR در کشاورزی و هواپیماها و پهپادهای کشاورزی بیان کرد.

  در پایان مهندس مجیدی گزارش پیشرفت طراحی فضای پارک و هزینه های برآورد شده" را بیان کرد. ایشان  نقشه طراحی شده برای فضای فیزیکی پارک را ارائه و برآورد هزینه های خود برای خیابان کشی و پیاده رو طراحی شده را ارائه نمود.

امتیاز :  ۲/۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0