• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۶/۲۹ 
  • کد خبر : ۲۲۳۷۹
مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)
تهیه گزارش تلویزیونی از اهم فعالیت های مركز آموزش عالی امام خمینی(ره) و شركت های دانش بنیان مستقر در آن
شبکه تلویزیونی ایران کالا از اهم فعالیت های مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز، گزارش تلویزیونی تهیه نمود.

تهیه گزارش تلویزیونی از اهم فعالیت های مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) و شرکت های دانش بنیان مستقر در آن

شبکه تلویزیونی ایران کالا از اهم فعالیت های مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)   و شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز، گزارش تلویزیونی تهیه نمود.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)؛ صبح چهارشنبه بیست و ششم شهریور ماه 1399تیم تلویزیونی از شبکه ایران کالا با حضور در مرکز، از ظرفیت ها و پتانسیل های مرکز آموزشی عالی امام خمینی(ره) و اقدامات انجام شده در این مرکز، خصوصا راه اندازی زیست بوم کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا در بخش کشاورزی و استقرار شرکت های دانش بنیان، گزارش جامعی تهیه نمود.

دکتر مخبر در پاسخ به سوال گزارشگر ایران کالا، هدف از ایجاد زیست بوم و تاثیر آن در تولید کشور، گفت: چالش بزرگ مراکز آموزش عالی اینست که نمی توانند نیاز بخش را در حوزه اقتصادی و اجتماعی تامین نمایند و دانش آموختگان را تربیت کنند. رویکرد ما توانمندسازی دانش آموختگان و گذر از اقتصاد سنتی بر اقتصاد نوین می باشد و این امر مستلزم ورود و کمک به کسب و کارهای دانش بنیان است. مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به همین منظور اقدام به راه اندازی زیست بوم کارآفرینی و کسب وکارهای نوپا در بخش کشاورزی و استقرار شرکت های دانش بنیان نموده است.

وی خاطر نشان کرد: در این زیست بوم دانش آموختگان و صاحبان ایده با استفاده از امکانات بلا استفاده بخش دولتی، این حلقه ها را بهم وصل می کنند و کمک می کنند تا کشاورزی سنتی را به سمت کشاورزی نوین هدایت کنیم.

دکتر مخبر افزود: وقتی شرکت های دانش بنیان در حوزه کشاورزی حضور پیدا می کنند، باعث تولید اشتغال و توسعه اقتصادی کشاورزی می شوند.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) تاکید کرد هر چقدر این فضا را توسعه ببخشیم به توسعه اقتصادی کشور کمک کرده ایم. دکتر مخبر اضافه کرد: در این بخش سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی است و بازده این سرمایه گذاری ها با استفاده از دانش در بخش کشاورزی می باشد.

گزارشگر ایران کالا از بخش های مختلف زیست بوم و مزارع مرکز از جمله: مرکز نوآوری باز و انتقال فناوری وستا، مرکز شتابدهی، شرکت های دانش بنیان توسعه گران الکترونیک رخش، نواندیشان صنعت الکترونیک داتیس، آزمایشگاه کشت بافت، گلخانه های طبقاتی و مسطح هیدروپونیک تولید کاهو، مزرعه تولید محصولات سالم و فروشگاه محصولات سالم بازدید نمودند و همزمان با تهیه گزارش با دکتر میررحیمی معاون پژوهشی و کارآفرینی مرکز، دکتر ندا نیک وش رییس مرکز باز و انتقال فناوری وستا و مدیران شرکت های دانش بینان مصاحبه نمودند و اهداف،  وضعیت اشتغال زایی و حوزه فعالیت های آنان و تاثیر تولیدات این شرکت ها را در بخش کشاورزی جویا شدند.

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0