استارتاپ (ایده‌تاب) به فرآیندی گفته می‌شود که طی آن یک ایده ساده و اولیه شکل گرفته، به سرعت رشد می‌یابد و به درآمد می‌رسد. ایده‌تاب‌ها معمولا بر محور ایده‌های نوآورانه و خلاقانه بنا می‌شوند. در واقع فرد یا افرادی خلاق و نوآور با ایده‌های نو در جستجوی روش‌هایی برای کسب درآمد از ایده خود و تولید انبوه محصولات یا خدمات مبتنی بر آن ایده هستند. نوآوری در ایده‌تاب‌ها خود را به شکل نوآوری در بازار یا نوآوری در محصولات و خدمات نشان می‌دهد. درواقع ایده‌تاب فرصتی برای آشنایی و برقراری ارتباط صمیمانه با ایده‌پردازان، صاحبان مشاغل و سرمایه‌گذاران است. در این برنامه افراد با سایر علاقمندان کارافرینی در زمینه کاری خود آشنا می‌شوند و همین فرصت، زمینه تیم سازی برای شروع یک کسب و کار مشترک را فراهم می‌نماید.





    استارتاپ و ایده تاپ

     در استارتاپ تیم‌هایی که به دنبال یک مدل کسب‌وکار نوآور و قابل توسعه می‌گردند گردهم می آیند تا اولین‌هایی باشند که از به وجود آمدن هر فرصتی مطلع می‌شوند. فرصت می‌تواند جذب یک هم‌تیمی علاقمند، دغدغه‌مند و متخصص باشد یا پیشنهاد سرمایه‌گذاری یا ارائه‌ی امکانات رشد توسط یک شتاب دهنده. 



    روش اجرا استارتاپ ویکند

    استارتاپ ویکند یک رویداد آموزشی-تجربی (Experiental Education ) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) بر‌گزار می‌گردد. در این برنامه شرکت کنندگان پر انگیزه‌ای شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، کارآفرینان، سرمایه گذاران و .. گردهم می آیند تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.

    در اردوی استارتآپ ایده‌های زیادی مطرح می‌شوند اما آنچه در این برنامه اهمیت فراوان دارد فقط سه چیز است؛

    ü      اجرا، اجرا و فقط اجرا!

    این برنامه از ساعت ۶ بعدازظهر روز چهارشنبه آغاز و تا ساعت ۹ شب روز جمعه ادامه دارد. در این برنامه شرکت کنندگان (کمتر ۱۰۰ نفر در ۱۰ تیم) همگی در یک فضای مشترک قرار می‌گیرند و با کمک مربیان خبره که از میان کارآفرینان موفق انتخاب می‌گردند ایده‌ها را به کسب و کار تبدیل می‌نمایند. در پایان برنامه تیم‌ها پروژه‌های خود را به هیئتی از داوران که از میان جامعه سرمایه‌گذار و اساتید دانشگاهی و کارآفرینان هستند، ارائه می‌نمایند.

    روز اول: افراد ایده‌های خود را مطرح می‌کنند و از بین ایده‌های مطرح شده بهترین آن‌ها با رأی حاضران انتخاب می‌شوند. صاحبان ایده‌های انتخاب شده شروع به تشکیل تیم و جذب تخصص‌های مورد نیاز برای پیشبرد ایده می‌کنند. بعد از تشکیل گروه‌ها روز اول به پایان می‌رسد.

    روز دوم: گروه‌ها از اول صبح در مکانی که برایشان تدارک دیده شده حاضر شده و با امکاناتی که در اختیار دارند شروع به اجرایی کردن ایده‌ی خود می‌نمایند. در این بین افرادی به عنوان مربی که در زمینه‌های مختلف دارای تخصص می‌باشند و یا سابقه ایجاد استارتآپ را دارند گروه‌ها را در جهت اجرایی کردن ایده‌هایشان راهنمایی و کمک می‌کنند، با این اوصاف روز دوم کاملاً به اجرایی کردن استارتآپ سپری شده و در این بین ممکن است کارگاه‌های آموزشی کوتاه مدت هم برگزار شود.

    روز سوم:  باز گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرین تلاش‌ها را در جهت تولید نمونه اولیه محصولشان انجام می‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران می‌شوند. عصر روز سوم زمان بررسی ایده‌ها و محصول اولیه حاصل از آن ایده است، بطوری که گروه‌ها با ارائه توضیحات در زمینه توجیه اقتصادی طرح، ارزشی که ارائه می‌دهد و افرادی که به عنوان مصرف‌کنندگان نهایی در نظر گرفته شده‌اند و از طرح خود دفاع می‌کنند. در نهایت سه تیم برتر با رأی نهایی داوران انتخاب می‌شوند.





    Unable to load control 'DesktopModules/Clock/Clock.ascx'!
    The file '/DesktopModules/Clock/Clock.ascx' does not exist.

    6.1.10.0
    گروه دورانV6.1.10.0