• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۹/۰۳/۱۲ 
  • کد خبر : ۲۱۹۳۴
مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)
ارائه گزارش عملكرد سال 1398
فعالیت های شاخص در سال گذشته برمبنای "ایجاد و تكمیل زنجیره زیست بوم كارآفرینی و كسب و كارهای نوپا"، "برگزاری تورهای آموزشی" و "برنامه ریزی برای راه اندازی پارك علم و فناوری" بوده است.

دکتر عبداله مخبر رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) در جلسه ارائه گزارش عملکرد سال 1398:

 فعالیت های شاخص در سال گذشته برمبنای "ایجاد و تكمیل زنجیره زیست بوم كارآفرینی و كسب و كارهای نوپا"، "برگزاری تورهای آموزشی" و "برنامه ریزی برای راه اندازی پارك علم و فناوری" بوده است.

  به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به نقل از روابط عمومی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی؛ سلسله جلسات ارائه گزارش عملکرد سالانه سال 1398 مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) با حضور دکتر کامبیز بازرگان معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش­ و ترویج کشاورزی، حجت الاسلام و المسلمین سعیدیان مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه، دکتر رسول زارع قائم مقام، معاونان و مدیران کل ستادی با دکتر عبداله مخبر رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی به صورت مجازی برگزار شد.

دکتر بازرگان رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی ­با قدردانی از فعالیت های انجام شده مرکز و با اشاره به بازدیدهای خود در سال گذشته، بیان داشت: مرکز امام خمینی(ره) در راستای جذب مشارکت بخش خصوصی فعالیت های خوبی داشته است و می تواند با پیگیری موضوع پارک زیست و فناوری، همکاری ها را توسعه دهد.

رئیس سازمان با اشاره به نیاز بخش های خصوصی به سرمایه گذار و افزایش فعالیت ها در این حوزه، بیان داشت: امکانات مرکز می تواند فضای امن و مناسبی را برای فعالان فناور محور ایجاد کند تا آنان با آسودگی بیشتری، فعالیت نمایند.

دکتر بازرگان با تاکید براهمیت همکاری با موسسه های تحقیقاتی بیان داشت: با برگزاری تورهای آموزشی وبرگزاری جلسه شورای تحقیقات در ان مرکز می توانیم، همکاری ها را در سطح بالاتری پیش ببریم. وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی هدفمند سال گذشته از جمله پرورش زنبور عسل، گیاهان دریایی دارویی، عصاره گیری و ارائه مدارک پایان دوره، خواستار استمرار دوره های آموزشی در مرکز شد.

وی با تاکید بر صلاحیت حرفه ای از همکاری با معاونت آموزش و ترویج همچنین آموزش کارکنان سخن گفت و افزود: مرکز امام خمینی(ره) جایگاه مناسبی در موضوع آموزش کارکنان در ستاد و موسسه های تحقیقاتی دارد، همچنین می تواند در کنار پارک زیست فناوری، برای مدیران آموزش هایی را برگزار نماید.

ایشان با اشاره به آموزش نیروهای جوان در مرکز امام خمینی (ره) بیان داشت: با معرفی نیروهای جوان و کارآمد مجموعه از فعالیت های موثر آنان بهره مند خواهدشد . بحث آموزش های از راه دور با توجه به زیرساختهای کشور مانند شبکه های پیام رسان از دیگر مباحث مطروحه در این نشست بود.

دکتر عبداله مخبر رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) در سخنان خود شاخص ترین فعالیت ها و دستاوردهای مرکز آموزش در سال گذشته را تشریح نمود و بیان داشت ، یکی از شاخص ترین اقدامات سال 1398 مرکز ،ایجاد و تکمیل زنجیره زیست بوم کارآفرینی و کسب و کارهای نوپا ،شامل اقداماتی نظیر: عقد قرارداد با بخش خصوصی و تجهیز زیر ساخت ها، استقرار شرکت ها لنگر با مرکزیت بخش خصوصی (شرکت های بزرگ دانش بنیان دارای توان مالی و مشاوره ای برای ارائه خدمات به شرکت های شتابدهی و استارتاپی)، آماده سازی و تجهیز سالن شتاب دهی با مشارکت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استقرار شرکت های شتاب دهی، استقرار شرکت های استارتاپی(کسب و کارهای نوپا)، برگزاری مراسم افتتاح توسط دکتر ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، می باشد.

وی برگزاری تورهای آموزشی، پژوهشی و ترویجی را از دیگر اقدامات سال گذشته مرکز برشمرد که به موضوعاتی شامل : مقایسه 35 رقم پیاز جدید (دو نوبت)، مقایسه ارقام جدید سبزی و صفی و ذرت (سه نوبت)، مدیریت عملکرد در واحد سطح و مصرف آب ارقام جدید سبزی و صیفی و ذرت (دو نوبت)، تور آموزشی استارتاپی ویژه کارشناسان، محققین و اعضای هیات علمی، پرداخت.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برخی از ویژگی های منحصر به فرد تورها سال گذشته  که برای اولین بار در طول 7 سال گذشته در مرکز برگزار شد را تورهای تخصصی محصولی نام برد . وی برگزاری تورهای استارتاپی برای آشنایی با استارتاپ ها و کسب و کارهای نوپای کشاورزی و استفاده از مشارکت 4 شرکت خصوصی در برنامه ریزی و اجرای تورها را ازدیگر فعالیت های موثر مرکز برشمرد .

دکتر عبداله مخبر در سخنان خود برنامه ریزی برای تولید بذور اصلاح شده با همکاری بخش خصوصی را یکی از اقدامات شاخص مرکز نام برد که در راستای سیاست ها وزارت جهاد کشاورزی انجام یافت و به دو مورد شامل: "انعقاد قرارداد تولید بذور اصلاح شده سبزی و صیفی (37 هکتار) با شرکت فلات ایران" و "انعقاد قرارداد تولید بذر هیبرید ذرت (2 هکتار) با شرکت آرین خوشه پارس"، اشاره داشت.

وی برنامه ریزی برای راه اندازی پارک علم و فناوری ملی کشاورزی را از فعالیت های مهم دیگر مرکز دانست و افزود: رایزنی با مدیران سازمان در سال 98 انجام شد همچنین مکان مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) به عنوان محل ایجاد پارک علم و فناوری ملی کشاورزی، تعیین شده است.    

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) درخصوص میزان و سهم درآمد ناشی از دارایی فکری یا نامشهود مرکز ناشی از قراردادهای پژوهشی به میزان 150 میلیون ریال اشاره داشت که 45 درصد از کل درآمد اختصاصی مرکز را تشکیل می دهد.  

دکتر عبداله مخبر در ارتباط با توسعه تورهای آموزشی و ترویجی و پژوهشی و انتقال دانش و تجربیات به سایرین، به برگزاری کارگاه آموزشی ویژه 18 نفر از مدیران منطقه یک اشاره داشت. همچنین وی یکی از مزیت های مرکز در سال گذشته را شاخص بودن در استفاده حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی در انجام ماموریت ها، توسعه تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی با رویکرد نوآوری در شیوه های برگزاری، ایجاد زیست بوم کارآفرینی و توسعه کسب و کارهای نوپای کشاورزی و کارایی اقتصادی اراضی کشاورزی نسبت به عرصه و اعیان در اختیار،برشمرد .

وی فعالیت بین المللی شاخص مرکز را شامل بازدید پرفسور خرازی پور استاد دانشگاه جورج آگوست آلمان از زیست بوم کارآفرینی و آزمایشگاه های مرکز و معرفی مرکز در سایت موسسه بین المللی  APAARI، (انجمن بین المللی موسسات تحقیقات کشاورزی آسیا و اقیانوسیه) نام برد.

 رئیس مرکز، برنامه های مشترک اجرا شده با موسسه آموزش و ترویج کشاورزی را شامل آموزش بهره برداران، آموزش کارکنان، آموزش کاردانش و تهیه اپلیکیشن های کشاورزی در سال گذشته برشمرد.

دکتر مخبر درخصوص تقویت زیرساخت های پژوهشی به اقداماتی نظیر: افزایش گلخانه های پژوهشی 2200 متر مربع، بازسازی و تجهیز آزمایشگاه کشت بافت، بازسازی شش سوله زیست بوم با مشارکت شرکت "دانش بنیان البرز آنزیم" و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به مساحت 4000 متر مربع به منظور استقرار شرکت های دانش بنیان اشاره داشت.

وی محور آموزش مرکزدر سال 1398 را شامل آموزش بهره برداران (98208 نفر روز)، کاردانش(738نفر روز)، آموزش تخصصی بهره برداران پیشرو (420 نفرروز)، آموزش کارکنان (28058 نفر روز) بازآموزی اعضای هیات علمی مرکز  (1125 نفر روز)، تورهای آموزشی، ترویجی و پژوهشی  (1200 نفر روز) بیان داشت.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برنامه ریزی و پشتیبانی را یکی دیگر  از اقدامات مرکز در سال گذشته برشمرد و جداول مربوط به منابع انسانی و تعداد همکاران مرکز اعم از همکاران هیات علمی، محقق- مدرس و سایر پرسنل مرکز  از سال 92 تا 98 راارائه نمود .

رییس مرکز آراستگی ظاهری مرکز را از برنامه های در دست اجرا برشمرد و به فعالیت هایی نظیر: بازسازی شش سوله پادگان (4000 متر مربع)، احداث فضای سبز زیست بوم و بازسازی فضای سبز مرکز (یک هکتار(، ساخت مقبره الشهداء به اهتمام خیرین، رنگ آمیزی (5000 متر مربع) و ایجاد حصار و دیوارکشی (حدود 700 مترمربع) پرداخت. وی توجه به زیرساخت های حفاظتی، بازسای فضای کارآفرینی و محل استقرار شرکت های دانش بنیان را از دیگر کارها برشمرد.

وی به ارائه برنامه های مرکز در سال گذشته با توجه به زیرساخت های تحقیقاتی و آموزشی پرداخت و به ایجاد مزرعه آموزشی شماره 4 در اراضی پادگان و اجرای دو تور آموزشی، ترویجی و پژوهشی در این مزرعه اشاره داشت.

رئیس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)، به تحقیقات و فناوری 11 فقره پروژه های تحقیقاتی داخل و خارج وزارت جهاد کشاورزی در دست اجرا و همچنین حضور در 2 کنفرانس بین المللی اشاره نمود.

دکتر عبداله مخبر در پایان به فعالیت های انتشاراتی مرکز پرداخت وآن را شامل یک فقره نشریه ،کتاب معتبر دارای شماره شابک (3 فقره) مقالات علمی – پژوهشی معتبر داخلی و خارجی (12 فقره) و مقالات علمی – ترویجی معتبر (1 فقره) نام برد.








امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0