• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۷/۱۱ 
  • کد خبر : ۲۰۹۹۷
مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)
معاون وزیر جهاد كشاورزی: كشاورزی پایدار در توسعه روستایی محقق می‌شود
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه روستایی زیرساخت کشاورزی است، گفت: کشاورزی پایدار درتوسعه روستایی محقق می شود که نیازمند همت و حمایت جهادگران است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی: کشاورزی پایدار در توسعه روستایی محقق می‌شود

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه توسعه روستایی زیرساخت کشاورزی است، گفت: کشاورزی پایدار درتوسعه روستایی محقق می شود که نیازمند همت و حمایت جهادگران است.

به گزارش روابط عمومی مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)به نقل از ایرنا، محمدرضا طلایی شامگاه چهارشنبه 10 مهر ماه 1398 در مجمع عمومی فوق‌العاده و عادی کانون جهادگران جهاد سازندگی و همایش مدیران کانون‌های جهادگران که در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره) مستقر در استان البرز برگزار شد، افزود: جهادگران پیشکسوت تجربه بزرگی در توسعه روستایی دارند که در هیچ کتابی نوشته نشده است.

وی با بیان اینکه توسعه روستایی نیازمند یک کار علمی و مشترک و نه دولتی است، اظهار داشت: شرایط جنگ بسیار سخت بود و مدیریت و کار کردن در آن شرایط کار بسیار ارزشمند و بزرگی بود.

طلایی گفت: امروز هم شرایط خاصی است، شاید به آن سختی نباشد ولی در شرایط صحنه های بین المللی بخش کشاورزی مشکلات زیادی دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: بخش کشاورزی در حوزه اقتصادی است و جنگ هم جنگ اقتصادی است و تلاش ما در تمام دوره‌ها بر این بوده که بهره برداران ما شرایط خوبی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بحث نهاده ها یکی از معضلات بوده که اگر تدبیر وزیر و وزارت نبود مشکلات زیادی داشتیم.

طلایی ادامه داد: در شرایط عادی موضوع نهاده‌ها همیشه یکی از چالش‌ها بوده ولی با همه‌ی این مکافات هایی که در مباحث بین‌المللی داشتیم ولی در هیچ زمانی نبود که در بندری کشتی نهاده ها در آن نباشد.

وی گفت: بخش کشاورزی امروز یک چالش‌های بسیار بزرگی دارد ضمن اینکه مشکلات هم هست به طوریکه امروز گندمی را که ۵۰ سال با یک بار الک کردن می خریدند و کسی نمی‌گفت خاک دارد ولی سه ماه هست که می‌گویند این گندم خاک دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: با طرح این مشکلات، نهاده‌ها به خطر می‌افتد زیرا واردات یک رانت‌هایی دارد ضمن اینکه باید مباحث و سیاست‌ها را اجرا کرد.

وی خطاب به جهادگران گفت: کلام شما و حمایت شما خیلی کمک به مجموعه می تواند باشد چون شما بزرگ و پیشانی ما هستید، نظر شما در جوامعی که حضور دارید تاثیرگذار است و با همه دلخوری که شما از ما دارید ما را رها نکردید چون ما را به اسم جهادگرانی می دانید که پشت میزهایی که شما بودید نشسته ایم.

طلایی بیان داشت: حتی ‌اسم جهادگران برای ما آبرو و افتخار است.

وی افزود: وضعیت بخش کشاورزی شاید عالی نیست ولی خوب است به طوریکه از لحاظ تولید و زیرساختی و خیلی از حوزه‌ها پیشرفت خوبی داشته ایم و شما کمک کنید در این شرایط حساس کار درست را انجام دهیم.

وی ادامه داد: کانون یک ظرفیت بسیار خوب با ۳۳ هزار نفر جهادگر است که اصل جهادگران هستند که در حوزه اجرایی و تجربی و کارآیی کارآمد هستند که اگر از این ظرفیت استفاده نشود اشتباه بزرگی است.

طلایی یکی از مشکلات در بخش کشاورزی را بحث مستندات دانست و گفت: تغییرات زیادی ساختار وزارت با دهه ۶۰ یا ۷۰ دارد، ۱۰ هزار ناظر جوان را وارد عرصه کردیم و در نوک پیکان قرار داده ایم و فقط مهندس کشاورزی است و مهندس جهادی و تفکر جهادی نیست.

وی اضافه کرد: در همایش ها می گویند مدیریت جهادی باید اینگونه باشد در حالیکه مدیریت جهادی را برای جنگ نمی گوییم این مدیریت باید در روستاها باشد به طوری اکنون در روستاها می گویند آب و برق و جاده روستایی کار جهاد است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:‌ برای جمع آوری مستندات بخش کشاورزی و جهادگران کارهای خوبی درحال انجام است به طوریکه پرونده های ایثارگران مستنداتش تهیه می شود و نوشتارهایی در حال تهیه است.

وی با بیان اینکه جمع آوری این مستندات نیازمند کمک شما است،‌ افزود: فرزندان شهدا و ایثارگران جهادی در مجموعه کارهای خوبی در مستندسازی تولید می کنند.

وی از جهادگران خواست تا اسنادی را که در اختیار دارند برای جمع آوری مستندات ارایه دهند زیرا جمع آوری اسناد کار سختی است.

موضوع ساخت موشک شروعش از جهاد بود

طلایی گفت:‌بر اساس مستندات جمع آوری شده مشخص شد که بحث تولید موشک شروعش از مجموعه جهاد بوده است.

وی افزود:‌هم اکنون یک کتاب ۶۰۰ صحفه ای از این اسناد تهیه شده و کارهای ماندگاری است که باید تهیه شود چون به آن احتیاج داریم.

طلایی در پایان تاکید کرد که برای توسعه روستایی نیازمند این هستیم که مجموعه نوسازی فرایند حداقل باید یک دفترچه علمی توسعه روستایی داشته باشد.

وی اضافه کرد: این تجربه در روستا کار با ارزشی است که از دست شما برمی آید چون حوزه های متفاوتی در کانون و شخصیت های علمی در آن است که هم تجربه علمی و هم تجربه اجرایی را دارند.

مجمع عمومی فوق العاده و عادی کانون جهادگران جهاد سازندگی و همایش مدیران کانون های جهادگران با حضور حدود ۱۵۰ نفر از اعضای این کانون ها از سراسر کشور به مدت ۲ روز در مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)‌برگزار می شود.

 

امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0