• EN
  • ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۳۹۸/۰۲/۰۸ 
  • کد خبر : ۲۰۳۵۰
مرکز آموزش عالی امام خمینی (ره)
اجرای دوره آموزشی "بودجه ریزی بر مبنای عملكرد"
دوره آموزشی "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" با حضور روسا ، معاونان و مسئولان طرح و برنامه موسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.

اجرای دوره آموزشی "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد"

دوره آموزشی "بودجه ریزی بر مبنای عملکرد" با حضور روسا، معاونان و مسئولان طرح و برنامه موسسات و مراکز تحقیقاتی سازمان در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی؛ دوره آموزشی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با حضور دکتر کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، دکتر کامبیز بازرگان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، دکتر بهمنی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان، مهندس قاسمی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهادکشاورزی، دکتر دشتی معاون امور کشاورزی، آب و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه، روسا و معاونان طرح و برنامه مراکز و موسسه های تحقیقاتی  سازمان و دکتر مخبر رییس مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره)  روز شنبه 7 اردیبهشت ماه جاری  در مرکز آموزش عالی امام خمینی(ره) آغاز شد.

دکتر کامبیز بازرگان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان در افتتاحیه این دوره آموزشی با اشاره به اهمیت اجرای بودجه ریزی عملیاتی در سازمان، برقراری 3 اصل صداقت و شفافیت، عدالت در توزیع اعتبارات و تقویت کار ِکارشناسی را از رویکردهای جدید این معاونت  در سال جاری برشمرد.  وی با اشاره به 8 حوزه ماموریت های سازمان در زمینه پژوهش، مدیریت ذخایر ژنتیک، پایش، تولید محصولات فناورانه،ترویج ، آموزش ، ثبت و کنترل کیفی، مشارکت در سیاست گذاری های کلان وزارت جهادکشاورزی، سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را از قدیمی ترین و پرافتخارترین مجموعه های وزارت متبوع برشمرد که لازم است در قبال دریافت اعتبارات در به انجام رساندن وظایف حاکمیتی خود، به ارائه نتایج با بازده اقتصادی بالا توجه لازم را داشته باشد.

 دکتربازرگان مجموعه نیروی انسانی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی را سرمایه ارزشمندی دانست که با داشتن تجربه و تخصص کافی  با معرفی جدید ارقام زراعی، باغی، انواع جدید واکسن دامی و طیور، ثبت و کنترل کیفی سم- کود و بذر، تولید بذر گواهی شده ارقام گندم و ذرت و غیره، نگه داری و مدیریت ذخایر ژنتیکی تا کنون منشا خدمات منحصر بفردی برای کشور بوده است.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان این مطلب که برای استفاده بهینه از منابع ، لازم است بیلان کاری خود را  در انجام وظایف حاکمیتی  محاسبه نماییم ، تنظیم موافقت نامه درآمد- هزینه را از دیگر برنامه ریزی های این دوره آموزشی عنوان داشت که چگونگی هزینه کرد اعتبارات از مفاد آن خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن انتقاد از تعبیر غلطی که درباره درآمد اختصاصی در بین برخی از مراکز و موسسات وجود دارد درآمد اختصاصی را نوع دیگری از پول دولت دانست که مراکز و موسسات موظف به کسب آن و هزینه کرد مجدد آن برای سازمان بر اساس برنامه و موافقتنامه مبادله شده هستند.

دکتر بازرگان هم چنین برنامه محوری در فعالیت های پژوهشی آموزشی و ترویجی را از دیکر رویکردهای جدید این معاونت برشمرد و ابراز امیدواری کرد با مدیریت خروجی ها و هزینه های اجتناب ناپذیر بتوان به سوی کیفی سازی هزینه کرد و تحقق اهداف استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد حرکت کرد.

دکتر بهمنی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان با اشاره به ضرورت آشنایی معاونان طرح و برنامه مراکز و موسسه های تحقیقاتی سازمان در خصوص نحوه بودجه ریزی عملیاتی، هدف از برگزاری این دوره آموزشی سه روزه را آشنایی با نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد عنوان داشت. وی با بیان این مطلب که پایلوت بودجه ریزی برمبنای عملکرد سال گذشته در موسسه تحقیقات فنی و مهندسی با موفقیت به اجرا درآمده است، یادآور شد با توجه به این موضوع که سیاست های بودجه ای در سال 98 مبتنی بر بودجه ریزی بر مبنای عملکرد است، پیاده سازی این ساختار برای کلیه زیرمجموعه های سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در سال جاری الزامی است.
دکتر بهمنی با اشاره به ابلاغ  آئین نامه ضوابط اجرایی قانون بودجه 98 توسط معاون اول رئیس جمهور ، شفاف سازی بودجه، قیمت تمام شده فعالیت ها و امکان مدیریت بهینه و افزایش بهره وری را از دیگر مزایا و کارکردهای استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکردبرشمرد.

مدیر کل دفتر برنامه و بودجه سازمان با بیان این مطلب که اجرای بهتر بودجه ریزی بر مبنای عملکرد نیازمند ارتباط تنگاتنگ دو واحد مالی و بودجه است، از موسسه ها و مراکزی که ارائه اطلاعات پایه ای را به تعویق انداخته اند خواست در پاسخ به مکاتبات این دفتر تعجیل نمایند.

مهندس قاسمی مدیر کل دفتر برنامه و بودجه وزارت جهادکشاورزی با ارائه سخنرانی پیرامون تجربیات وزارت متبوع در زمینه عملیاتی نمودن بودجه ریزی بر مبنای عملکرد، استفاده از این ساز و کار را در بهره مندی حداکثری از منابع اندک و خلق موقعیت ها وفرصت ها کارآمد توصیف کرد. وی با ارائه گزارشی از وضعیت اعتبارات هزینه ای در وزارت جهادکشاورزی از افزایش 28 درصدی اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی خبر داد و این رشد را در مقایسه با سایر بخش های وزارت جهادکشاورزی قابل توجه دانست. مهندس قاسمی هم چنین رشد 3 برابری اعتبارات پژوهش های کاربردی را در وزارت جهادکشاورزی علی رغم محدودیت های بودجه ای سال جاری مرهون توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه به اهمیت تحقیقات در بخش کشاورزی دانست.

دکتر دشتی معاون امور کشاورزی، آب و محیط زیست سازمان برنامه و بودجه با اشاره به تعامل بسیار مطلوب بین این سازمان و سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی که در سال های گذشته بی سابقه بوده است، ابراز امیدواری کرد با تخصیص مناسب منابع، بازنگری در خروجی و نتایج، ارائه شاخص های دقیق عملکردی، حذف اقدامات و فعالیت های موازی این سازمان بتواند در اجرای تکلیف قانونی خود در استقرار نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد موفق باشد.

گفتنی است این دوره آموزشی که به همت برنامه و بودجه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی برگزار شده است ، با سرفصل ها وبرپایی نشست های تخصصی به مدت 3 روز در مرکز آموزش  عالی امام خمینی (ره) ادامه خواهد یافت.






 









امتیاز :  ۰ |  مجموع :  ۰

برچسب ها

    6.1.10.0
    V6.1.10.0